حبل المتین

شیعیان اهل سنت واقعی

حبل المتین

شیعیان اهل سنت واقعی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

قابل توجه وهابی هایی که به شیعیان تهمت شرک می زنند

ali Tanha | سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

قابل توجه وهابی هایی که به شیعیان تهمت شرک می زنند

گنبد بزرگی که بنی امیه بر روی قبر عثمان ساختند! " قابل توجه وهابی هایی که به شیعیان تهمت شرک می زنند."

ابن کثیر دمشقی سلفی شاگرد ابن تیمیه حرانی در کتاب معتبر البدایۀ والنهایه می‌نویسد:

وأما موضع قبره فلا خلاف أنه دفن بحش کوکب شرقی البقیع وقد بنى علیه زمان بنی أمیة قبة عظیمة وهی باقیة إلى الیوم قال الإمام مالک رضی الله عنه بلغنی أن عثمان رضی الله عنه کان یمر بمکان قبره من حش کوکب فیقول إنه سیدفن ههنا رجل صالح.

اما جای قبر عثمان. شکی نیست که او در حش کوکب در شرق قبرستان بقیع دفن شده و از زمان بنی امیه قبه بزرگی بر قبر او بنا شده است که تا کنون (قرن هشتم) باقی است. امام مالک گفته: به من خبر رسیده است که عثمان از مکان قبرخود در حش کوکب عبور می‌کرد و می‌گفت: به زودی در این جا مرد صالحی دفن خواهد شد!

این مطلب ثابت می‌کند که بنی امیه همگی مشرک بوده‌اند؛ چون بر روی قبر عثمان گنبد بزرگی ساخته‌اند و از دیدگاه وهابی‌ها این کار شرک اکبر است . صحابه و تابعینی که این قضیه را دیده‌اند و اعتراض نکرده‌اند، آن‌ها هم مشرک شده‌اند. مسلمانانی که تا قرن هشتم این گنبد را سالم نگه داشته‌اند، همگی مشرک بوده‌اند. خود ابن کثیر که این مطلب را نقل کرده و رد نکرده است، مشرک و اشاعه دهنده شرک بوده است.

همچنین طبق این روایت، عثمان علم غیب داشته و می‌دانسته که به زودی شخص صالحی (خودش) در آن جا دفن خواهد شد!!! . و چه قدر صالح بود این عثمان نعثل! (به قول ام المومنین عایشه)

لعنة الله علی القوم الفاسقین


عثمان

  • ali Tanha

حضرت رقیه سلام الله علیها در لابلای تاریخ

ali Tanha | شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

                                  بسم رب الحسین 

                                   با عرض سلام 


کسانی که میگویند اسم رقیه در تواریخ ابتدای قرون اولیه نیامده است،سخت در اشتباه اند؛زیرا که مرحوم ابی مخنف از بزرگان امامیه متوفای 157 هجری قمری ،که از یاران امام باقر و امام صادق علیهما السلام است در کتاب مقتل خود،در ذکر وداع امام حسین علیه السلام خطاب به دخترش رقیه سلام الله علیها تصریح میکند .

مقتل ابی مخنف،صفحه 171


سیف بن عمیرة الکوفی از اصحاب امام صادق و امام کاظم علیهما السلام است .

وی فردی مورد وثوق و مورد اعتماد بوده و شرح حال وی در کتب رجالی بزرگان شیعه بیان شده است .

وی اشعاری جانسوز در مورد حضرت سیدالشهداء سلام الله علیه دارد که در یکی از اشعار خود که گریه حضرت زینب،ام کلثوم،سکینه و رقیه است را یاد میکند و مینویسد :

و لام کلثوم یجد جدیدها

لثم عقیب دموعها لم یکور

لم انسها و سکینة و** رقیة **

یبکینه بتحسر و تزفر


ابن فندق،ابوالحسن علی بن ابی القاسم بن زید البیهقی است .

وی متوفای سال 565 میباشد .

او در مورد فرزندان امام حسین علیه السلام مینویسد :

الطبقة السابعة الحسینیة ... اما الحسینیة فهم من اولاد حسین بن علی علیهما السلام و لم یبق من اولاده الا زین العابدین علیه السلام و فاطمة و سکینة و رقیة .

ترجمه :

از فرزندان امام حسین علیه السلام جز حضرت زین العابدین علیه السلام،فاطمه و سکینه و ** رقیه ** باقی نمانده است .

لباب الانساب و الالباب جلد 1 صفحه
355          

در انتها دو نکته به خدمت شما بزرگواران بنویسم :

 

1. در این که وجود مقدس امام حسین علیه السلام دختر خردسالی داشتند شکی نیست . پس کسی نمیتواند وجود همچین کودکی را انکار کنند

 

2.در مورد نام های شریف آن کودک خردسال،بحث هایی هست که مشهور ترین آنها فاطمه،رقیه و زبیده بر شمرده اند . همچنین شیخ علی آقای فلسفی رحمة الله علیه در کتاب حضرت رقیه سلام الله علیها مینویسد : علی المشهور اسم آن حضرت رقیه سلام الله علیها است،چون حدود بیست کتاب را مشاهده کرده ام و همگی به نام رقیه تصریح داشته اند(حضرت رقیه سلام الله علیها،صفحه4)



حضرت رقیه سلام الله علیها




  • ali Tanha

ریشه تخریب اثار اسلامی از صدر اسلام

ali Tanha | پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

از نافع نقل شده گوید:

مردم می آمدند نزد درختی که رسول خدا صلى الله علیه و آله در زیر آن بیعت رضوان نمود.

پس در آنجا نماز می خواندند پس به گوش عمر رسید، پس مردم را تهدید کرد و دستور داد آن را قطع کنند.

ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه ج 1 ص 60  و گوید:

مردم بعد از وفات رسول خدا صلى الله علیه و آله می آمدند نزد درختی که در زیر آن بیعت رضوان شده بود. نماز می خواندند پس عمر گفت:

 

اى مردم می بینم شما را که به پرستیدن بت برگشته اید بدانید که هیچکس از امروز حق ندارد نزد این درخت بیاید و چنانچه آمد او را با شمشیر خواهم کشت همچنان که مرتد کشته می شود و دستور داد آنرا بریدند.(سیرة عمر لابن الجوزى ص 107، الطبقات الکبرى لابن سعد، السیرة الحلبیة ج 3 / 29، فتح الباری ج 7 / 361 وقد صححه، ارشاد السارى ج 6 / 337، شرح المواهب للزرقانی ج 2 / 207، الدر المنثور ج 6 / 73، عمدة القارى ج 8 / 284 وقال: اسناد صحیح(

 

فتوای عبدالله بن جبرین که از شخصیت های شماره دو عربستان سعودی است و دارای رتبه افتاء و دکترا هست و افراطیون و تندروهای وهابی، نسبت به ایشان علاقه ویژه ای دارند؛ فتوائی را صادر کرد و این فتوا در سایتش هم قرار گرفته است.

فقد جاء الإسلام بتحریم البناء علی القبور ... و النهی عن البناء علی القبور یقتضی تحریمها و ذلک لأنه ذریعة إلی عبادة الأموات، کما هو واقع فی کثیر من البلاد الإسلامیة التی وقع فیها.

 

این حرم سازی ها و ساختمان هایی که بر قبور بزرگان بناء شده، اینها وسیله ای است برای پرستش مردگان و صاحبان قبر؛ چنانچه در بسیاری از کشورها و شهرهای اسلامی اینچنین است.

 

ایشان در ادامه می گوید:

 

و ذلک بلا شک، شرک فی العبادة و تعظیم لهؤلاء الأموات، فالواجب هدم تلک الأبنیة.

 

این بنای بر قبور و بزرگداشت این اموات، شرک در عبادت است، پس واجب است تخریب این بناها و حرم ها.

 

ابن تیمیه که در جای جای آثارش این گونه فتاوا مشهود است. ابن تیمیه در کتاب منهاج السنة که اخیرا در 9 جلد در عربستان جاپ شده، در ج2، ص435 و 437، مفصل این مسئله را مطرح کرده و می گوید:

 

فالمشاهد المبنیة علی قبور الأنبیاء و الصالحین من العامة و من اهل البیت، کلها من البدع المحدثة المحرمة فی دین الإسلام و إنّما أمر اللّه أن یقصد لعبادته وحده لا شریک له المساجد لا المشاهد.

 

تمام مشاهدی که بر قبور انبیاء و صالحین بناء شده، چه از أهل سنت و چه از أهل بیت (علیهم السلام)، از بدعت هائی است که در اسلام حرام است و خدای عالم امر کرده که در مساجد او را عبادت کنند نه در مشاهد بزرگان دینی.

خب بنظر شما  اقایون وهابی  این   سنت  از بین بردن اثار اسلامی را   از کجا به ارث بردند؟

بقیع


  • ali Tanha

فتنه جمل

ali Tanha | سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

به نام خداوند یکتا
با عرض سلام
امیدوارم این مطلب را به دور از تعصب بخوانید

امیرمؤمنان علیه السلام در خطبه 13 نهج البلاغه، روز جمعه سال 36 هجرى پس از پایان جنگ جمل در مسجد جامع شهر بصره در نکوهش مردم بصره فرمود:

کُنْتُمْ جُنْدَ الْمَرْأَةِ وَ أَتْبَاعَ الْبَهِیمَةِ رَغَا فَأَجَبْتُمْ وَ عُقِرَ فَهَرَبْتُمْ أَخْلَاقُکُمْ دِقَاقٌ وَ عَهْدُکُمْ شِقَاقٌ وَ دِینُکُمْ نِفَاقٌ وَ مَاؤُکُمْ زُعَاقٌ وَ الْمُقِیمُ بَیْنَ أَظْهُرِکُمْ مُرْتَهَنٌ بِذَنْبِهِ وَ الشَّاخِصُ عَنْکُمْ مُتَدَارَکٌ بِرَحْمَةٍ مِنْ رَبِّهِ کَأَنِّی بِمَسْجِدِکُمْ کَجُؤْجُؤِ سَفِینَةٍ قَدْ بَعَثَ اللَّهُ عَلَیْهَا الْعَذَابَ مِنْ فَوْقِهَا وَ مِنْ تَحْتِهَا وَ غَرِقَ مَنْ فِی ضِمْنِهَا.

شما سپاه یک زن، و پیروان حیوان «شتر عایشه» بودید، تا شتر صدا مى‏کرد مى‏جنگیدید، و تا دست و پاى آن قطع گردید فرار کردید.اخلاق شما پست، و پیمان شما از هم گسسته، دین شما دو رویى، و آب آشامیدنى شما شور و ناگوار است.

کسى که میان شما زندگى کند به کیفر گناهش گرفتار مى‏شود، و آن کس که از شما دورى گزیند مشمول آمرزش پروردگار مى‏گردد.

گویا مسجد شما را مى‏بینم که چون سینه کشتى غرق شده است، که عذاب خدا از بالا و پایین او را احاطه مى‏کند، و سرنشینان آن، همه غرق مى‏شوند. و در روایتى است: سوگند به خدا، سرزمین شما را آب غرق مى‏کند، گویا مسجد شما را مى‏نگرم که چون سینه کشتى یا چونان شتر مرغى که بر سینه خوابیده باشد بر روى آب مانده است.

در این روایت، امیرمؤمنان علیه السلام صراحتا مردم بصره را لشکریان عائشه و پیروان شتر او معرفى مى‌کند.

همچنین در صحیح بخارى به نقل از ابو بکره آمده است که عدم پیوستن به لشکر بصره را فرماندهى عائشه دانسته است:

حدثنا عُثْمَانُ بن الْهَیْثَمِ حدثنا عَوْفٌ عن الْحَسَنِ عن أبی بَکْرَةَ قال لقد نَفَعَنِی الله بِکَلِمَةٍ أَیَّامَ الْجَمَلِ لَمَّا بَلَغَ النبی صلى الله علیه وسلم أَنَّ فَارِسًا مَلَّکُوا ابْنَةَ کِسْرَى قال لَنْ یُفْلِحَ قَوْمٌ وَلَّوْا أَمْرَهُمْ امْرَأَةً.

از ابوبکره نقل شده است که خداوند به من نفع رساند، آن زمان که در ایام جمل به یاد سخن رسول خدا (ص) افتادم. هنگامى که به رسول خدا خبر رسید که مردم فارس دختر کسرى را به پادشاهى برگزیده‌اند، آن حضرت فرمود: هیچ گاه قومى که فرمانده آن‌ها یک زن باشد، رستگار نخواهند شد.

صحیح البخاری، ج6، ص2600، ح6686، کِتَاب الْفِتَنِ، بَاب الْفِتْنَةِ التی تَمُوجُ کَمَوْجِ الْبَحْرِ.

طبق این روایات، أبا بکره که از اصحاب رسول خدا صلى الله علیه وآله است، دلیل عدم پیوستن خود را به یاران جمل را فرماندهى عائشه دانسته است.

بنابراین عائشه فرمانده جنگ جمل بوده و همان‌طور که رسول خدا صلى الله علیه وآله فرموده، آن‌ها هرگز رستگار نشدند و امروزه نیز طرفداران جمل و آن‌هایى که از اهل جمل و پیروان آن‌ها طرفداراى مى‌کنند، هرگز رستگار نخواهند شد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله فرمودند:

 

کسی علی علیه السلام را دوست ندارد مگر مومن و کسی بغض او را به دل ندارد مگر منافق

المستدرک حاکم ۳/۱۲۷ -- صحیح النسائی ۲/۲۷۱ -- صحیح مسلم ۲/۲۷۱ -- صحیح الترمذی ۲/۳۰۱ -- صحیح ابن ماجه ۱۲ -- مسند احمد ۱/۸۴ -- الدر المنثور ۷/۵۰۴ -- تفسیر الطبری ۱۳/۷۲   

  از نظر شما لقب ام المومنین برازنده ی کسی است که جنگ جمل را بر علیه حضرت علی ابن ابی طالب به راه انداخت؟
با تشکر از زحمات @bravo و@miladps3
طرح پوستر هم توسط @miladps3عایشه

                                                     

  • ali Tanha