حبل المتین

شیعیان اهل سنت واقعی

حبل المتین

شیعیان اهل سنت واقعی

ریشه تخریب اثار اسلامی از صدر اسلام

ali Tanha | پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

از نافع نقل شده گوید:

مردم می آمدند نزد درختی که رسول خدا صلى الله علیه و آله در زیر آن بیعت رضوان نمود.

پس در آنجا نماز می خواندند پس به گوش عمر رسید، پس مردم را تهدید کرد و دستور داد آن را قطع کنند.

ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه ج 1 ص 60  و گوید:

مردم بعد از وفات رسول خدا صلى الله علیه و آله می آمدند نزد درختی که در زیر آن بیعت رضوان شده بود. نماز می خواندند پس عمر گفت:

 

اى مردم می بینم شما را که به پرستیدن بت برگشته اید بدانید که هیچکس از امروز حق ندارد نزد این درخت بیاید و چنانچه آمد او را با شمشیر خواهم کشت همچنان که مرتد کشته می شود و دستور داد آنرا بریدند.(سیرة عمر لابن الجوزى ص 107، الطبقات الکبرى لابن سعد، السیرة الحلبیة ج 3 / 29، فتح الباری ج 7 / 361 وقد صححه، ارشاد السارى ج 6 / 337، شرح المواهب للزرقانی ج 2 / 207، الدر المنثور ج 6 / 73، عمدة القارى ج 8 / 284 وقال: اسناد صحیح(

 

فتوای عبدالله بن جبرین که از شخصیت های شماره دو عربستان سعودی است و دارای رتبه افتاء و دکترا هست و افراطیون و تندروهای وهابی، نسبت به ایشان علاقه ویژه ای دارند؛ فتوائی را صادر کرد و این فتوا در سایتش هم قرار گرفته است.

فقد جاء الإسلام بتحریم البناء علی القبور ... و النهی عن البناء علی القبور یقتضی تحریمها و ذلک لأنه ذریعة إلی عبادة الأموات، کما هو واقع فی کثیر من البلاد الإسلامیة التی وقع فیها.

 

این حرم سازی ها و ساختمان هایی که بر قبور بزرگان بناء شده، اینها وسیله ای است برای پرستش مردگان و صاحبان قبر؛ چنانچه در بسیاری از کشورها و شهرهای اسلامی اینچنین است.

 

ایشان در ادامه می گوید:

 

و ذلک بلا شک، شرک فی العبادة و تعظیم لهؤلاء الأموات، فالواجب هدم تلک الأبنیة.

 

این بنای بر قبور و بزرگداشت این اموات، شرک در عبادت است، پس واجب است تخریب این بناها و حرم ها.

 

ابن تیمیه که در جای جای آثارش این گونه فتاوا مشهود است. ابن تیمیه در کتاب منهاج السنة که اخیرا در 9 جلد در عربستان جاپ شده، در ج2، ص435 و 437، مفصل این مسئله را مطرح کرده و می گوید:

 

فالمشاهد المبنیة علی قبور الأنبیاء و الصالحین من العامة و من اهل البیت، کلها من البدع المحدثة المحرمة فی دین الإسلام و إنّما أمر اللّه أن یقصد لعبادته وحده لا شریک له المساجد لا المشاهد.

 

تمام مشاهدی که بر قبور انبیاء و صالحین بناء شده، چه از أهل سنت و چه از أهل بیت (علیهم السلام)، از بدعت هائی است که در اسلام حرام است و خدای عالم امر کرده که در مساجد او را عبادت کنند نه در مشاهد بزرگان دینی.

خب بنظر شما  اقایون وهابی  این   سنت  از بین بردن اثار اسلامی را   از کجا به ارث بردند؟

بقیع


  • ali Tanha

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی